דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזרחות ליטאית או אזרחות פולנית- במה כדאי לבחור? 

מאת    [ 19/10/2014 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 4205 פעמים ]

כחצי מיליון ישראלים זכאים לממש את זכותם לקבלת אזרחות פולנית אך גם לממש את זכותם לקבלת אזרחות ליטאית, בהיותם צאצאים לאזרחי שתי המדינות. באיזה מסלול לבחור: אזרחות פולנית או ליטאית?

 

השיקולים לבחירת מסלול קבלת האזרחות עשויים להיות מגוונים: כמה האזרחות עולה? האם לבטח אקבל אזרחות? אילו הטבות האזרחות תעניק לי? וכו' אציג בפניכם את סיכום של השיקולים השונים אותם אנחנו מביאים בחשבון בעת תהליך הבחירה בין אזרחות פולנית לבין אזרחות ליטאית:

 

חברות באיחוד האירופי הן פולין והן ליטא הינן חברות באיחוד האירופי החל משנת 2004. בשנה זו הצטרפו לאיחוד האירופי גם  מדינות נוספות, בהן לטביה, צ'כיה, קפריסין והונגריה. בשני המקרים, כלל ההטבות המגולמות באזרחות האירופית הן זהות. יש לציין כי נשיאת ליטא הנוכחית, דליה גריבאוסקאיטה, כיהנה במשך 8 שנים כנציבה הכלכלית של הפרלמנט האירופי והשפעתה ניכרת באיחוד עד היום. על כן, ליטא זוכה למעמד בכיר בסדרי העדיפויות האירופיים בנוגע להטבות מס, הגנות כלכליות, פיתוח עסקים והשכלה אקדמית.

 

עלויות עלויות תהליך קבלת האזרחות, הן הליטאית והן הפולנית, אינן קבועות ותלויות באופי המסמכים אותם יש להציג בפני משרד הפנים, כמות המסמכים וההקשר המשפחתי. במקרים רבים, מבקשי אזרחות במסלול האזרחות הפולנית מגלים לאורך התהליך קשיים באיתור כלל המסמכים המבוקשים ע"י משרד הפנים הפולני עקב השחתת מסמכים וארכיונים ע"י הנאצים או הסובייטים. מבקשי אזרחות פולנית נאלצים להגיש תיקים חלקיים ולעיתים נתקלים בסירוב. מבקשי האזרחות הליטאים, לעומת זאת, נהנים מדרישת מסמכים מצומצמת ומארכיונים מקיפים ומסודרים. בנוסף, קבלת אזרחות פולנית עשויה להגיע עד לעלות של עשרת אלפים שקלים למבקש. באופן גס ניתן לומר כי עלות קבלת האזרחות הליטאית הינה פחות ממחצית עלות קבלת האזרחות הפולנית.

 

משך זמן הטיפול בתיק האזרחות כידוע, קבלת אזרחות מחייבת בניית תיק מסמכים המוכיחים זיקה למדינה אליה פונים לקבלת אזרחות, הגשת התיק ובחינת המסמכים השונים על-ידי משרדי הפנים בליטא או בפולין. משך תהליך קבלת האזרחות הפולנית הממוצע הינו כ-30 חודשים. לעומת זאת, משך תהליך קבלת האזרחות הליטאית הינו רק כ-18 חודשים. תהליך קבלת האזרחות הליטאית כולל איתור מסמכים בארכיונים בליטא, תרגום המסמכים ומילוי טפסים מתאימים, פנייה לשגרירות ליטא ותיאום מפגש התאזרחות, הגשת המסמכים ובחינתם ע"י משרד הפנים הליטאי ואישור להנפקת דרכון ליטאי-אירופאי.

 

סיכוי לסירוב סירוב לתיק ההתאזרחות הוא אופציה קיימת הנובעת מחוסר במסמכים שונים המתחייבים ע"פ חוקי ההתאזרחות האירופים בכל מדינה. מספר התיקים לקבלת אזרחות פולנית הנפסלים מדי שנה עומד על כ- 130 תיקים. בשונה מכך, כמות המקרים בהם תיקי התאזרחות ליטאית נפסלים ע"י משרד הפנים נדירים מאוד, ונובעים מטיפול לקוי או בלתי מקצועי של עורכי דין לא מנוסים או מתאזרחים המנסים לפעול ללא סיוע בעריכת תיק ההתאזרחות. טיפול מקצועי מלא בהכנת תיק ההתאזרחות מבטיח הצלחה בקבלת הדרכון האירופי. נראה כי ההיבטים השונים המלווים את הבחירה בין קבלת אזרחות פולנית לעומת ליטאית מצביעים על כך שישנה כדאיות גבוהה יותר לבחור במסלול של קבלת אזרחות ליטאית על-פני אזרחות פולנית.

דוד וואינס הינו הבעלים של חברת passportlit - פספורטליט. חברה המתמחה בהשגת אזרחויות אירופאיות, דרכונים אירופאים וקצבאות פנסיה אירופאיות לצאצאי יוצאי ליטא ולזכאים. מידע נוסף תוכלו לקבל באתר האינטרנט של החברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב